Familjesöndagar

Jag var ju som känt ganska skitung när jag blev mamma.. och då rätt ensam rätt länge för det blir man. Ett och annat pucko som inte brydde sig ett dugg om min fina Thias räknas verkligen inte! Ensamstående. Det låter inte så ballt... även om jag precis vant mig vid tanken av det här med ensam är stark bla bla bla ...och sen kom Lucas!
 
 
Jag vet att vi är miljoner gånger starkare tillsammans han och jag!
Nu fyller lilla Thias, som vände min värld uppochner när jag var 17, snart 10 ÅR! Det känns helt overkligt. Men sån är världen, ett enda blurr som vi gör oss tokiga på att försöka förstå oss på.
Thias måste varit det bästa som kunde hända då, trots alla fördomar och mot alla odds, han gjorde världen tydlig.
 
Förra söndagen var vi hela familjen vid vackra Mela som är ett litet vintercafé ett par km från där vi bor. Det är en faluröd liten stuga precis vid sjön Glottern, där man kan köpa sitt fika och värma sig vid den öppna spisen. Absolut att rekommendera. Man kan ställa bilen vid G:a Stockholmsvägen och sedan gå ca två km till Mela, så pulkor är bra att ha med sig. Vår plan var att åka skidor men det var lite dåligt underlag så vi tog ungarna i pulkasläde och bärstol istället. Funkade kalasbra det med!
Denna söndag ska vi på julgransplundring hos kära Svärmor i kyrkan precis där hon bor. Jag gillar våra söndagsutflykter, de är lyckan med att göra saker tillsammans. Det kan man inte när man är ensamstående.
 
Puss och kram Alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0