Skåne

Här är det mest brun jordmån! Det vet jag för att jag fick MVG i Nk.a men också för att det ger mest lövrika träd dvs björk och annat som AVVERKAR MEST POLLEN...
Dessutom är jag lite förkyld så nu känns mitt ansikte stort som en ballong och jag har lock för alla öppningar jag har i huvudet!
Resan ner igår gick bra, dagen började dock med att soppåsarna pajade halvvägs till soptunnan och spred sig som en tavla över marken som det regnade på, med tanke på vinden spred de sig lite till och jag sa; "God morgon!" Till min hyresvärd som var ute för att hämta posten. Varför han var uppe lika tidigt som jag förstår jag inte eftersom vi åkte hemifrån kl 6.00 men han har ju bebisar.

Sedan var vi på väg iallafall, innan vi åkte klappade vi lite på Mickis nya bil, gud så fin! och efter halva resan i pappas bil började det spridas rykten om att Mickis bil hade spotyfi så jag bytte.
Väl framme var vi lite trötta och gnälliga som man ju är efter 4 timmars träsmak.. Farfars trägårdsbåge gick sönder och med vår familjs snickarkunskaper blev stämningen först lite nervös och jag gick in på toaletten och grät, så typiskt! Men sen hade gemensamma ansträngningar/min fasters man löst problemet.. men men vi samlades och åkte ner till restaurangen där vi skulle fira farmor och farfars 50e bröllopsdag. Jag fick reda på att det var i samma lokal de en gång gifte sig =) så coolt!
Farfar var rörd och väldigt glad... farmor förstog nog inte riktigt vad hon gjorde där. Hon är så söt..
Efteråt blev det fika hos farmor och farfar igen och på kvällen åkte jag och Thias med faster+familj till Helsingborg, drack ett glas vin framför Mr. Bean och fotboll sen gick jag och lade mig.

Nu kommer snart pappa, Emil och mickis och joinar oss, vi ska hitta på nåt tillsammans innan vi åker, men åka hem redan vid två.. Hoppas det fortfarande är mindre pollen i Norrpan!
Kan jag andas då ska jag ta en springtur.

Hörs, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0