Utflykt till isen

Det har varit en helt fantastisk dag!!! Vi laddade upp med mätta magar och en termos med varm chocklad och hoppade på bussen (Jag, Olga och Thias) och åkte ut till ringarna, därifrån gick vi bort till Åselstad, Thias var föga pigg på promenaden men den som väntar på nåt gott.. Sen mötte vi upp Gabby och Felix och så bar det av till lillbadet på ensjövatten. På med skates. Thias ville inte åka än så jag och Olga satte fart och körde igång med den ena piruetten efter den andra.. HAHA.. vi ställde oss upp.. och vinglade! Men det tog faktiskt inte så lång tid som jag trodde innan det kom tillbaka. Jag försökte mig inte på några tricks idag hehe. Men dom hade plogat en megacirkel och där var det bara att ta fart, luta sig lite tillbaka och åka =) sen var det plogat som en liten liten "rink" och när Jon (stepdad) och Des kom ner och joinade oss blev det ju såklart ishockey för fulla muggar. Thias blev sugen och tog på sig sina rör och var superduktig =) han gick väl mer än åkte, men ramlade inte så överdrivet många gånger och dom flesta var med flit.. in i en snövall. Efter ett tag började jag känna ett väldigt begär efter att hitta tillbaka till mina tår, som uppenbarligen var helt försvunna! det kännde jag ju. Och bytte till skor. Och jag tror det blev för trångt med extrasockor i mina skates för så fort jag tog av mig till bara strumpor blev det bättre. Olga åkte in i allt och alla och började till sin förvåning åka bakåt helt plötsligt och ropade "nej hjälp vad gör jag nuu???" jag skrattade så jag nästan kissade på mig och Des började knuffa ner mig i snön, men jag stog! HAHAA ända tills Jon hjälpte till. Sen var det kört, jag var redan full med snö överallt så då var det öppet krig en stund. Haha, ja jävlar vad roligt vi har haft. Chockladen var delikat, inget hade kunnat vara bättre idag, men vi började frysa och Des skulle till mamma så vi fick skjuts av Jon in till stan.




Jon och Des övade skott på sjukt avstånd!




Nu har vi ätit söndagskyckling och pepparkakor med nonstops, bara en kvar nu. När Thias sover ska jag ta mig ett varmt bad... och se om det blir översvämning :P

Puss alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0