slutar röka

Japp.. Keep busy så går det, säger jag till mig själv och det är faktiskt så.. Det är inte så jobbigt som man kan tro, när man väl börjar tycka om sitt rökfria jag. Nej jag är inte 100% fri men jag ska bli det.. Nu har det gått två dagar och det är jag stolt över men jag tänker inte lägga den pressen på mig man får av att säga inte en enda cigarett till!!! Att Lucas far är nikotinnazi gör det ännu lite lättare för han är en såndär dom suger åt sig all respekt och skam man någonsin haft i kroppen, haha, nejmen typ. Man vill vara omtyckt av Kurta, the man. Och det är jag hittills tror jag så så låter vi det skrida är mitt förslag.
Hur som haver händer ju så mycket som man vill ska hända som ju säger sig självt, även om alla trots allt ändå inte förstår något så enkelt. Så idag har jag försökt hjälpa till lite med bygget. Lucas bygger en veranda, och murar och fixar med fönster hit och dit.. Jag har silat, eller gallrat eller vad man nu ska säga -sand.. Ytterst lite men så mycket mina tjejarmar gick med på. Jag har följt med och hämtat sanden och agerat förenklingsverktyg (ungefär som den som håller tummen på paketsnöret när man ska göra en rosett) och så har jag hållt i en kofot så att en bräda stod rakt ut. Jag har ingen aning om vad jag har bidragit med eller varför jag har hållt där jag har hållt men jag håller mig ju som sagt sysselsatt va.
Sen ägnade jag min tid i stora köket där jag kände igen mig betydligt bättre och gjorde en minnst sagt lyckad stroganoff med färsk / klyftpotatis.
Och så har jag kört ytterligare 50m med bilen och den här gången gasade jag oxå :) det var lite lite uppför. Så nu har jag kört bil 2 gånger.. Med Lucas som instruktör kan det bara bli bra!

Lucas..
        jag får gåshud när jag ser det i text.. är man kär då eller!?!! hehe.. det är helt och hållet perfektion när lucas och kärlek hamnar i samma mening. Jag kan inte beskriva det.. men.. ..fantastiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0