Bellan Stewart

Jag slirade in på recept.se idag, en sida jag ofta har använt mig av som fuskfacit när jag har lekt bland köksluckorna. Men nu tittade jag lite noga och hittade massa alldeles suveräna finesser med hemsidan. Till exempel kan man göra en vecko-matsedel och plocka massa recept mån-söndag från deras register och sen när man printar det där så kommer man till en inköpslista med allt som behövs till de rätter man valt ut för en hel vecka! :D ah aah.. det är inte klart än lyssna här; det är till och med uppdelat i varusort som pasta/ris, frukt/grönt och mejerivaror osv.. FRÄNT VA!?!??
Idag ska vi äta rester från igår; Bakpotatis med creme fresh, bacon och avokadofyllning. Tänkte ta philadelfiaost först men det fick bli en enklare variant. Och så en supergod sallad till med bönor och ägg. Ägg är sjukt underskattat!
Och eftersom handsome skeptiskt sa; blir man mätt på det?? så gjorde jag dubbelt upp så man kunde ta två pakpotatisar men alla av lass nr två är ju kvar nu då.. hehe :P
Men det gör inget, det vart ju gott. Och så bakade jag en blåbärspaj av thias-plockade blåbär som efterrätt men den åts slut på under förmiddagsfikat idag =) så idag får vi nöja oss med varandra som efterrätt.. Jag menade på ett fint sätt, sluta tänk snusk!
Nu är det dinnertime.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Sessan

haha snusk var det första jag tänkte på!!!! jag har köpt en födeledags present till dig!!!! när blir det kalas???

2009-08-19 @ 18:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0