Bank bank bygge kaffe sallad glass sol och bad

...och världens förkylning :/ det hade varit fint att kunna njuta av det fantastiska lite mera men jag ska absolut inte klaga.. Hellre förkyld under kurrering bland en hög med Petterssons på deras egen strand än hemma i stan i en alldeles för stor säng!
Men imorn blir det jobba igen, det måste jag, det vill jag faktiskt tillomed, det är nice att trivas på jobbet =)

Men jag har legat i bikini hela dagen både idag och igår, kanske inte så bra med förkylning tänker du men det har varit så himla varmt så det är ingen fara tänker jag. Däremot har jag inte vågat doppa mig som dom andra, jag har iallafall använt det som försvar mot diverse kast-i-sjön-hot :D nej skämt åsido, jag funderade lite på ett kvällsdopp, då är det ju om möjligt ändå varmare kanske i vattnet än i luften med lite tur. Men jag vet inte, jag fegar nog idag..
Igår cycklade jag från Bärsjöholm till Åby centrum och handlade och tillbaka till Bärsjöholm. Det var riktigt fränt faktiskt, samanlagt ca 14 km, inte illa pinkad för en klen Bella, inte klev jag av många gånger heller. Nu när jag har skrytit klart kan jag ju tala om att det här landskapet är det vackraste jag har sett. Även om jag har sett det många gånger förut.. man tänker liksom inte på det på samma sätt när man svichar förbi med bilen i kurvorna. Helt makalöst som Papi skulle säga.
Sen gjorde jag en ungsstekt falukorv med massa god lök och paprikasoya och så hade Kurta lite pomme han inte ville ha, igen dålig fredagsmiddag. Handsome tände ljus och hällde upp vin =) med tanke på att han är långt från den romantiska typen till skillnad från mig blev jag riktigt överraskad, det kanske händer igen nästa år :P hehe nej han är fin.. på sitt sätt. Hmm, jag försöker men det kommer bara elakheter här, jag har beblandats med fam. Pettersson en dag för många tror jag.
Sara lagade min rygg idag, mamma Mia åh så guld! Och så hade hon ihjäl stjärten på mig oxå, men det skulle visst vara bra så jag litar på det.

Åh nu kom kvällssolen fram från bakom trädet igen, snart blir himlen rosa men än har den samma blåa färg som min balklänning från nian. Inga badgäster är kvar, stranden är alldeles öde.. det ser jag från den här sidan av det lilla draget där Lucas vill bygga en Monét-bro =) Solen ligger så lågt att varje grässtrå får uppmärksamhet, Bygget börjar se ut som en veranda.. ett skelett som berättar om framtida tekvällar med solnedgång. .
Det sitter en man med en hammare kanske 10 meter från mig, på ett tak som snart är färdigt.
Han är till mig,

helt magiskt ellerhur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0