Vab

Idag var det stormöte på jobbet så ALL ordinarie personal var borta och vi var tre vikarier inne med alla möjliga eftermiddagstillsyner och lunchhjälp hit och dit.. mycket att göra på kort tid men sen skulle ju all personal komma tillbaka så några timmar går ju asbra.. Ja, jo, om inte Bellans barns dagis ringer och säger att Thias har så ont i magen så dom funderar på att åka upp med honom. När man arbetar med människor kan man inte bara släppa allt man har i händerna och springa, så jag gjorde klart det jag hade i händerna och bästa CK fick tag i bästa Sara och det ordnade sig som tur var.. Tack som fan tjejer!!
Så snabbar jag mig som satan till dagis, jätteorolig och tänker maginfluensa? Svinis? blindtarmen? hjäääälp, och stackars lillprins! Och när jag kommer dit är han hur pigg och glad som helst och dagisfröknarna (dom är helt och hållet underbara) står och skäms och menar på att han vaaaar verkligen jättejsuk alldeles nyss! haha..
Då slog det mig att jo, klart, han har en tendens till förstoppning mitt barn, men han brukar vara bättre på att säga till i tid och slänga i sig lite russin och sen blir allt bra.
På väg till dagis mitt i paniken ringde jag mamma för att be om hjälp under arbetpasset imorn men hon vägrade för hon var rädd för svinis och jag blev jättearg för att jag var så stressad. Sen bad jag om ursäkt på facebook och sa "det löste sig" utan en tanke på vad jag faktiskt skrev, hahaha fan vad kul! om man har dålig humor... jag har hemsk humor!

Nu är han i alla fall redan betydligt mycket bättre och har ätit allt möjligt som får fart på magen (och där kom en ordvits till om man drar till med swinglish.. BELLAN ÄR PÅ TOPP IDAG), thias kommer räserprutta imorn! Hat' så kul pappa :D hihi jag ska jobba kväll och pappa blir barnvakt, och han vet hur sinnessjukt det luktar..

Efter att dom varit här för 3e gången och "fixat" mina avlopp kan jag fortfarande inte tömma badet utan en översvämning i badrummet och det stinker urk när man spolar vatten i handfatet.. bra service G-ssons, jag blir tokig.. jag vill baaaadaaaa :( kommer ju inte ha nåt badkar så länge till!

Vilket äckligt inlägg det här blev; räserbajs, urk-avlopp och maginfluensa
Nähepp måste slänga i en tvätt.. ohh
baj(s)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0