Mamma till en sjukling

Det är lite sisådär med min prutt.. Jag har pratat med VC, imorn ska vi till bvc och göra några tester. När man är ensamstående så blir det lite problematiskt måste jag säga, med tanke på att jag är den enda som drar hem en lönecheck till våran familj varje månad och det finns hyror och andra räkningar som gör sig bekanta med betalningsanmärkningar och fogder om man inte kan betala dom. Jag har aldrig haft en enda betalningsanmärkning och så hade jag tänkt fortsätta ha det, för det är jag ganska stolt över! Men svårt blir det när man också är den enda i familjen som kan/måste vabba för att vara hemma med det sjuka barnet. Och dessutom är timmis så det inte hjälper så mycket med försäkringskassor osv.
Jag tycker inte synd om mig själv, jag bara säger som det är.. lite lite svårare än för de som dom som lirar duo! Men men, nu ska vi se om vi får några vettiga svar imorn så får vi hoppas att man kan komma ut och jobba mer snart igen!

Idag har jag köpt tejp. Det är betydligt mycket lättare att slå in julklapparna då!
och jag får det så fint här hemma så att ribban för inredningen i det nya huset börjar bli himla hög! =) men det är bara att njuta den sista tiden som är kvar antar jag.. Jag drömmer, tänker och andas inredning i huset nu.. svårt att låta bli.

Nu ska jag måla mina naglar, för det får man när man ändå inte kan jobba!
Ha det bäst

Kommentarer
Postat av: Ck

whats up whit T? Ja fy för och vara timmis men blir man ordinare börjar man ju bara klaga så förbannat och vem vill egentligen vara ledig på jul ändå? HA! See ya

2009-12-01 @ 19:56:52
URL: http://ceciliakimmarie.blogg.se/
Postat av: Ellabellan

Hahaha, det har du ju faktiskt helt rätt i CK ! =) ja det är ju det vi inte vet än, bvc har sagt avvakta och vaka en vecka och kommer det igen så görs allergitester :/ annars händer inget och han räknas som frisk antar jag

2009-12-02 @ 13:32:39
URL: http://eliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0