Kräkvaka

Det blev ingen sömn inatt inte.. jag satt vid datorn som vanligt precis innan jag skulle gå och lägga mig. Hade precis sagt god natt till Malin i telefonen och tagit den sista cigaretten och var på väg i säng.. Då hörde jag gnöl och så småningom HULK från T's rum.. och så var det dags för årets magsjuka.
In med både barn och madrasser i duchen, bort med lakan, och tvätta prutten.. han stog och skakade som en massagefotölj i badkaret stackarn! Sen en varm morgonrock, rena kallingar och massa filtar och ner under täcket i min säng.. En timma går och jag håller precis på att somna in..

nya lakan i min säng.. Skrubba madrassen (fast det hann inte komma så mycket innan jag gapade GOLVET, KRÄKS PÅ GOLVET!!! hehe det är lättare att få upp.) och hela proceduren en gång till. In med barn i duchen, varma filtar blablabla

och fram med hink!

Sen blev det ungefär en gång i timman resten av natten så där lagom retsamt precis när man var på väg att somna.. Men han var superduktig på att hålla sig till hinken så det blev ju ett par stycken aningar lättare. Nu är det bara att vänta på min egen tur :/ jag är lite rädd för maginfluensa sedan jag blev undernärd av det för 3 år sedan. Jag har precis grejat en normal magsäck igen.. men men det är bara att köra, jag har handsprit hemma =)

När vi var vakna inatt låg vi och pratade om allt möjligt, jag vet att det låter lustigt att känslor och tankar bubblar upp mitt i kaskadspyor men vi kom närmre varandra på nåt sätt. Pratade om Thailand, hans pappa, höll varandra i handen och log åt varandra och jag lovade att ta hand om honom och allt var så lugnt och fint och harmoniskt, vi var jättetrötta båda två. Det är onekligen 10.000e gången jag tar hand om mitt sjuka barn men det var nåt speciellt med inatt =)
Och man känner sig.. hmm.. hittar inget ord för det. Men det är ganska fantastiskt att vara så behövd av den lilla människan med den stora kärleken. Och T's andningsproblem är ju som bortblåsta nu så det var länge sedan vi hade vak-nätter.. vilket är jättebra! Missförstå mig rätt men ja.. du hajjar säkert.

Jag ringde mamma idag och hon kom upp med Coca cola, dextrosol, fincrisp och resorb. Så nu har jag kokat bort kolsyra från colan och ska bara vänta tills den svalnar så det inte blir så äckligt.. så ska han få i sig något sött iallafall.

Min älskade lilla prutt och bästa vän!


Ciao

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars Thias! Hoppas han är bättre nu!

Och vad stor han blivit,läste precis ditt tidigare inlägg om allt som han är så duktig på!

Tiden går så knasigt fort när man får barn!

Kul att se er häromdagen! Kram

2009-11-27 @ 18:24:41
URL: http://miliannova.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja,håller tummarna för att du ska klara dig utan magsjuka!!



Ja men absolut! Jag kan JÄMT! Typ! :-)

Kram!

2009-11-27 @ 19:46:08
URL: http://miliannova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0