Jobb, plugg och tre ungar

Jag har lite svårt att få ihop livspusslet som de säger. Allt jag måste göra får precis plats i min mentala kalender men så fort något nytt ska in är det som att något annat faller ut. Jag har missat Thias utvecklingssamtalstid två gånger nu och BVC var jättelänge sen vi var på (sist var det för att hon var sjuk men jag har verkligen inte kommit till att ordna en ny tid). Nu satt jag och tittade på lämpliga helger då man skulle kunna åka till Skåne för att hälsa på släkten på pappas sida som bor där. Min farmor och farfar börjar bli gamla nu. Men det var helt omöjligt att hitta en tid som inte skulle störa jobb, skola, innebandymatch eller allt vad det kan vara..

Det skulle vara intressant att veta vad jag har för kortisolhalter, hehe. Kanske bäst att inte veta. Jag mår absolut inte psykiskt dåligt av att det är så mycket, synd att jag är så förvirrat lagd redan från början bara. Egentligen lever jag ett liv man säkert lätt relaterar till långvarig stress och magsår, men ärligt talat blir jag så mycket mer stressad av att gå med ångest för att jag inte gör värdefulla saker om dagarna, än att ha det såhär. Inte för att det inte är värdefullt att vara hemma med barnen men vare sig man räddar liv eller torkar bajs är det enformigheten som gör mig galen. Jag vill ha lite bajs, lite plugg och lite jobb. Som tur är har jag världens bästa jobb som ger mig möjligheten att plugga och jobba samtidigt för rätt ofta är man färdig med att bädda och städa överallt och sitter och väntar på ett incheck som ska komma någon gång under sen eftermiddag... som nu.

Men jag tror bestämt vi (jag) har tagit på oss på gränsen till för mycket den här våren. Det är bandycup, tenta, hemma-hos-reportage, Thailandsresa, vi gör om hemma, Ebbe fyller 1, Lucas fyller 30, Holger 3, alla kusiner fyller också år på våren och meeer..
Även om det bara är kul allting, det är verkligen många bra saker som händer nu, så är det så mycket på en gång bara. Det ska ärligt talat bli så skönt när allting lagt sig lite. Typ i maj!

Djupa andetag och så kör bara! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0