Identitet

Vem man är, det är inte en självklarhet och behöver inte alltid förhålla sig helt rätt med vem man vill vara. Jag önskar att jag inte brydde mig så mycket om småsaker som smulor på bordet eller att kuddarna ligger rätt i soffan. Samtidigt önskar jag såklart att Lucas brydde sig mer. Sedan vill jag bara ta tag i mig själv och påminna mig om vilken misär så många behöver leva i. Och det behöver ju faktiskt inte jag så jag ska inte vara annat än nöjd, glad och leende! Faktiskt.
Jag vet vem jag vill vara, jag vill vara någon som är medveten om hur människor omkring mig mår. Man kan inte alltid fixa allt men om man bara är medveten och öppen för hur andra tänker, oavsett om det överensstämmer med ens egen åsikt eller ej, så kan man göra stor skillnad bara genom att visa människor att man ser och hör dem!
Att det ska vara så svårt ibland att följa sina egna råd. Man är ju så klok...

Jag älskar att Ebbe är så liten och naiv och i och med det så väldans lycklig jämt! Jag gillar att det enda onda Holger vet om livet är att det gör ont när man slår sig.. Thias däremot börjar se och undrar varför det finns ondska i världen och det gör mig skitledsen, livrädd och arg.

Det är sånt som jag kan komma och tänka på såhär en lördageftermiddag. Nu ska jag slänga i barnen lite mellis.

Men titta först vilken fin kandelaber i silver jag fyndade på loppis nyligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0