Familjelycka

Familjelycka betyder väldigt mycket mer än att jag är gravid och vi ska få en till bebis :) Thias, Holger, Lucas och jag ska få en till liten bebis som man inte kan sluta pussa på och lukta på.
Igår skulle jag förbi Vilhelmsdal på vägen hem eftersom det ligger just på vägen hem.. och eftersom Thias åkt till Italien med sin coola morfar var jag lite ofocuserad och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på hemma. Så Holger och jag knackade först på hos barnens farbror Jonatan m familj. De var på väg till utvecklingssamtal med dottern Klara, som är Thias bästa vän, men skulle komma tillbaka om en timma och fika med oss om vi var kvar, så vi tog lilltjejen Elsa med oss och gick längs grusgången ner till faster Sara, hon skulle åka och hämta Svante, som är ett år äldre än Holger, men skulle komma snart och de stora barnen var inte hemma just då, gubben var på väg hem från jobbet..
Så jag, Holger och kusin Elsa slog oss ner bland leksakerna och ungarna lekte så himla sött ihop, vad den ena gjorde skulle den andra göra likadant och tvärtom och så fnittrade dom till de började hosta båda två!
Jag värmde mat från spisen (praktiskt när allt är förberett) och gav dom lite sockerkaka till efterrätt som oxå stod redo :)
 
 
Sedan kom Tantan och Hanna tillbaka från utvecklingssamtalet, jag satte på kaffe och vi babblade om allt från för dyra kläder till den växande "klanen", seriöst, det är insane hur stor familj vi börjar bli! Sjukt kul. Så kom Sara och Svante tillbaka, sen kom Kasper och Kamilla med lilla Edith som är det nyaste tillskottet i klanen (inte länge till hihi) och helt plötsligt var en helt vanligt eftermiddag med en kopp kaffe på väg hem; ett helt kalas med ungar överallt, precis som det ska vara. 
 
Hemma ligger lugnet lugnare än vanligt, det har inte varit lika full rulle som det brukar denna sommar eftersom folk inte har varit så badsugna som vanligt i vädret som vart.
-På jobbet är det desto högre tempo och jag är inte van! Efter den första 8dagarsperioden sov jag ett och ett halvt dygn! No shit, det var rätt galet, jag ska nog komma ihåg att jag är gravid i fortsättningen och inte pressa mig för mycket, men jag har så kul! Så himla kul! Det var länge sen jag ärligt kunde säga att jag trivdes så på jobbet! :) Och snart ska jag gå in i poolområdet och jobba oxå, wii!
 
Annars planeras barnrum för fullt i mitt huvud, det är ju så roligt! Klura ut lösningar och vad man kan använda av vad som finns, vad kan göras om, vad ska köpas nytt.. I Januari ska vi flytta till ett av småhusen på andra sidan gölen för att låta renoveringen äga rum i fred. Lucas bygger och jag inreder :)
Det ska gå i neutrala fäger, konst som vi fått av min svärmor från gallerit på väggarna och möblerna i gammal stil som går ihop med resten av inredningen och framför allt en stor matta som täcker mer än halva golvet för en finfin lekmark. Och gungstolen! Gungstolen får inte glömmas, jag vet inte riktigt hur jag har fixat att ha Holger runt året gammal utan gungstol. Modell mindre förstås. Och så får det bli väggskåp högt upp för förvarings skull eftesom vi har begränsat med yta. Åh det bara kliar i fingrarna!! :)
 
Tiden får gärna gå fort nu! <3
 
Livet! Ta hand om det och gör det till precis det du vill att det ska bli, det är det värt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0