Hälsan

Pengar, utbildning, arbete och hälsa. Sånt som gör människor lyckliga.. det där med hälsan är ingen överdrift! Jag har varit sjuk och gravid (vilket är det värsta tänkbara) i ett par dagar bara, men efter ett tag började jag på riktigt fundera över om det var nån mening med att kliva ur sängen igen.
Jag blev så himla deppig!
Så idag bestämde jag mig för att duscha, klä upp mig lite vardagssnyggt, handla kanelbullar, dagen till ära, och hämta Holger på dagis, med migrän hela morgonen kan jag inte säga att jag var helt bra än men jumboförkylningsviruset hade iallafall börjat krypa tillbaka till var det nu kom ifrån.
Sen orkade jag laga mat, det kändes fantastiskt att kunna sitta runt matbordet med hela min underbara lilla familj och mysa med tända ljus och god mat igen, känns som att vi inte umgåtts på flera veckor utan gått om varandra med olika arbetstider, skola och sjukdomar och bara hunnit och orkat med just precis vad som måste göras. Inte unnat oss absolut någonting!
Ikväll när jag satt och gjorde läxor med Thias kände jag i hela kroppen hur mycket jag saknar honom och blev väl påminnd av anledningen jag har att kliva ur sängen på morgnarna.
Och nästa vecka ska jag och Lucas göra något ihop, som en date om det blir bio eller middag... vi får se. Det var i alla fall också en evighet sedan, säkert över ett år, faktiskt, no shit...

Nu ska jag se på Tv 4s halvtaskiga primetime TV sen krypa ner hos min man och sova mig frisk till imorgon!


G'night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0