Det nalkas jul...



Jag älskar julen, jag har alltid älskat julen! Det måste ju ha något att göra med hur min mamma som besatt alltid såg till att allt skulle vara helt perfekt. Nu när jag känner igen det i mig jälv förstår jag hur mycket jobb hon lade ner. Men det är det värt! På söndag är det 1a advent och då ska vi storstäda, julpynta (lite, det mesta kommer upp kvällen före julafton så barnen vaknar till ett förtrollat hem) och bjuda hem vänner på glögg och pepparkaka. Den 2a advent ska vi baka pepparkakshuset och den 3e advent resten av julgodiset. Och jag hörde att det skulle komma snö på söndag, det passar ju alldeles utmärkt!
Jag har handlat det mesta, två tre prylar kvar sedan är julklapparna på plats.. Min bärbara dator sjunger på sin sista vers, och har gjort det väldigt länge nu, ungefär som den där fulla jobbiga tönten som alltid springer upp och kapar karaokemaskinen.. Så Lucas och min julklapp till varandra blir en ny laptop, nu när jag börjar plugga igen behövs det verkligen! Men någon lite surprise ska jag allt fixa till honom, jag har en plan iallafall, hihi.

Nytt annars? Holger sover i sin egen säng efter ett halvårs mys och gos och underbara nätter hos mamma och pappa.. är hon ironisk? Nejdå, han har faktiskt låtit oss sova, för det mesta. Det är tänderna som har stört ibland annars måste jag säga att vi hade tur från böjan. Och nu sover han villigt och snällt i sin egen säng, med spjälskyddet jag sydde med tyg från IKEA, måste säga att jag är shwine-nöjd! ;)


ÅH mer som är nytt är att vi ÄNTLIGEN efter trafikolyckan skaffat ny bil!!! Och den är underbar, bilder kommer framöver, men den är Svart med Beige skinnklädsel och det är en BMW 320 från år 06.
Däru ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0