docmentation error

Om man hade en bildskärm i pannan som visar upp den prakitiska hjärnaktiviteten skulle det stå så på min; "ducumentation error" har du träffat min pappa Uffepuffe Nilsson?
Han har för vana att skriva upp allt han ska göra, har gjort och gör i kalendern, den ägodel som ligger honom närmast hjärtat (ordagrant, den ligger i bröstfickan). När han fyllde jämt en gång gjorde hans vänner ett prank på honom och skrev i smyg att han skulle befinna sig på något uppskrivet ställe någon uppskriven tid och när han stod där som ett frågetecken ringde dom..var det inte så papi?... jag kan erinra historien fel. Men det är i alla fall min pappa upp i dagen!
Det enda jag INTE har ärvt av hans kalender-vana är de kryptiska förkortningarna, jag tar väldigt mycket plats på mina sidor istället, vilket också visserligen gör det otydbart för den obehöriges öga...
Tolka mig rätt, jag vill inte på något sätt göra narr av min älskade, organiserade far men ibland kan det bli ett handikapp. Nu t.e.x. är jag utan kalender för den har tagit slut tillsammans med det gångna året. Det är nästan så jag inte riktigt har koll på mina egna toalettbesök.
En till sak jag märkt blir en besvärlig effekt är samspelet i en relation. Jag har precis flyttat ihop med min underbara karl som har varit min i över 2 år, det är ju förbaskat vackert men man tycker man borde kunna varandra nästan utantill, kanske bara med stödord i alla fall.. Men han har ingen aning, hehe... helt plötsligt kan han säga "vi åker till returpunkten" eller "-ikea" eller vad som helst bara sådär. När jag sedan är förvirrad som människa resten av dagen bara för att det inte stod i min kalender fattar han ingenting. Stackarn, vilken konstig själ han har hittat att älska. En gång frågade han om spontaniteten och när jag svarade att jag skriver upp när jag kan vara spontan insåg jag att jag kanske har ett problem trots allt.
Jag tänker välja att skylla allt på Uffepuffe Nilsson i alla fall..
Idag har vi inte planerat nåååånting, medvetet. Undrar hur det går :)

Jag kan avslöja att jag älskar att bo på landet, här kan jag få inspiration till allt jag har i huvudet äntligen!
Söndagspussar till alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0