Läser så ögonen svider

Jag har det största historiapovet ever!! Etthundrathugitvå sidor att analysera.. Sjukt kul dock.. stötte på en parentes om dåtida konst och konstnärer som ville bevara den forna svenska bonde-känslan i sin konst "nationalromantikerna" däribland Carl Larsson, då kom jag att minnas något som någon sagt om min mammas farfar och Carl Larsson, så jag ringde morfar för jag blev alldeles för nyfiken, vad var det jag kom ihåg?! Ngon har berättat något väldigt intressant. Morfar var inte säker men han menade att jag i alla fall syftade på min morfars fars morbror George Adlers och inte farfar Hilding... såklart! Jag ringde mamma och hon höll en liten föreläsning och hur som helst fick jag veta att Min morfars fars morbror alltså har varit studiemarat med både Carl Larsson, Bauer och Zorn inför samma konstnär både i Paris och lite här och där.
Asfränt tyckte jag och om man hade en släktforskningstarm så skulle det rycka i den en himla massa just nu! Men det får isåfall bli efter skolan, för nu har jag som sagt en tenta att dyka tillbaka i.

Helgen är Thias Pappa-helg, which means Olga 25 år och Orres avskedsfest! =) Hur kul som helst... what to wear?

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0