dagens roligaste

Var hos mamma en stund innan jag skulle till jobbet för kvälsspass idag eftersom hon skulle vara barnvakt.. Des min lillbror var också där och lite sällskapssjuk, så han satt ute hos oss kaffepimplare ute i sofforna. Jag minns inte vad vi pratade om men allt och inget och vad som sägs på nyheterna antar jag.
Helt plötsligt säger Des; "jag har följt efter min rektor överallt!"
Mamma frågar med förvirring i rösten; "varför då??" Och ungefär då kopplar jag att han menar att han har bytt skola när hans rektor har gjort det, inte att han har gått runt och smugit på sin rektor i korridorerna och spionerat.
Och när jag samma hundradels sekund insåg hur bilderna i mammas huvud måste ha matchat mina egna och såg hur hon fundersamt fortfarande tittade på Des och ville ha ett svar, då bröt jag ihop! Och jag skrattade så jag grät, jag grät hejdlöst! och jag skrattar igen när jag tänker på det! jag dog lite grann..

Det var 18 minus. Då är det så kallt att man hellre går än att vänta 5 min på en buss, det är kallt det! Det skulle bli ännu värre imorn, vilken tur..

På nyheterna idag pratade dom om att flygvapnets flygväg störs av våra vindkraftverk... Eh.. ja det är nog bäst vi tar ner den miljövänliga åtgärden som ska vara en del av vår ambition att rädda naturen, så att våra bombplan kan komma förbi i stället för att svänga ett par meter. Vi som ligger i krig och allt menar jag!? WTF?
stackars korkade våld

Nu ska jag lägga mig ner för jag har träsmak i röven
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0