R-Test

Så heter det visst, nu har jag varit på hjärtmottagningen och fått en ekg-dosa ditsatt på bröstet. Från den går en sladd som sitter fast nere vi revbenen på vänster sida. Dosan har en knapp som jag ska trycka på varge gång jag får hjärtklappningar, smärtor i bröstet eller yrsel. Och så har jag fått med mig ett protokoll där jag ska anteckna när, hur och i vilket sammanhang symptomen kommer.
Jag har haft den idag än så länge och jag har tryckt två gånger :/ undrar hur det kommer sluta, hehe.. Det är rätt spännande faktiskt, Thias tycker att jag är jättehäftig =) mamma du ser ut som en robot!!! Jag känner mig lite som en robot.. En vecka ska den sitta kvar. Och jag ska ha den dygnet runt, förutom när jag duschar, men den var himla lätt att ta av och på så det går nog bra det här.. Fast lapparna kliar som fan!
bööhhk!
Sedan sa sköterskan som hjälpte mig att dom här dosorna har varit larm en gång i tiden och "det ska inte kunna börja tjuta om den för att t.ex. en sladd åker ut eller så men OM det gör det så ska jag trycka på den lilla knappen med ett hjärta på"....... ehhh..... Ja ni känner mig.. klart som faaaan det kommer tjuta om dosjäveln! Helst mitt på bussen eller i en kö under massa halsdukar och vinterjackor så jag få skämmas ihjäl!!!!

Folk tittar på mig som om jag vore en självmordsbombare oxå.. yeye..

Efter sjukhuset köpte vi punchrullar och tog spånkan till Olga, där bjöds det på kaffe och julmust och T tittade på futurama medan jag och Olga förpestade våra lungor med nikotin och våra öron med skvaller. Sen åkte vi hem, jag lagade mat till T, städade och nu ska jag diska och tända en rökelse så doftar det lika sweet som det ser ut, jag ska njuta så mycket jag bara kan av min älskade lägenhet de sista månaderna nu!!

Baaaj baaaaj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0