GOD JUL

Jag jobbar hela dagen idag.. tänkte att det var lite sådär lagom skoj när jag gick till jobbet i morse (för jag upptäckte att spårvagnarna gick som söndagar så dags... inte alls) Men sen kom allas våran Johnny till jobbet bara för att slänga in några julklappar till oss, han som jag har berättat om som är så jävla tokrolig, då är man bara glad att man jobbar julafton =) och jag har garvat mer än jag gjort på väldigt länge idag. Tack för det!
Nu är jag klar och väntar på att klockan ska bli 16. Min familj är redan hemma hos mig, och ikväll kommer fler, lite kusiner och bröder och jag älskar när jag har huset fullt av kärlek.. Drömmer mig bort och fantiserar lite om hur det är när jag har en stor familj i ett stort hus och har hand om hela julen helt själv och alla kommer till oss...
Jag tror att många inte har en aning om hur mycket dom betyder för mig.

Julen för mig är en tid man spenderar med människor man älskar.. så det fattas en i år måste jag väl erkänna och det gör ont i mig men.. Men jag bara längtar tills jag får komma hem, ducha, göra mig fin, ordna det sista med dukning och mat, ta över så mamma får lämna köket och sitta ner en stund. Lägga fram alla julklappar och äta mammas underbara mat, mina underbara bakverk och umgås med dom bästa som finns.

I morse, när jag upptäckte att spårvagnarna inte gick började jag pusta.. och så precis i samma sekund började dom spela "Fairytale of new york" med The Pouges på radion i mina lurar. Det var mörkt ute, alldeles vitt på marken och julafton och en av mina absoluta favoritlåtar kommer bara sådär. Det är svårt att inte tycka att det är magiskt då.. svårt att låta bli att bli både sorgsen och lycklig.

Många känslor idag

Ha en fantastisk jul allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0